مطالب

طرز تهیه دونات لقمه ای خوشمزه

دونات لقمه ای فوری با ماست

بدون شک یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه‌ترین شیرینی‌هایی که در ایران و جهان پخته و سرو می‌شود، دونات است. دونات‌ها را می‌توان به روش‌های مختلف و در اندازه‌های متنوع تهیه کرد. دونات‌های لقمه‌ای یکی از انواع دونات پرطرفدار به شمار می‌روند که می‌توانید به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن تنها با آماده‌سازی مواد اولیه‌ای که در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم، این شیرینی خوشمزه را در منزل بپزید و خود و اعضای خانواده‌تان از آن لذت ببرید. اگر علاقه‌مندید با طرز تهیه دونات لقمه ای و نکاتی که به خوشمزه‌تر و بهتر شدن آن کمک می‌کنند آشنا شوید، در ادامه این مقاله با بیک لند همراه باشید.

فهرست محتوا

دونات لقمه ای

طرز تهیه دونات لقمه ای فوری با ماست

اگر دلتان می‌خواهد که دونات لقمه ای که یکی از انواع شیرینی‌های خوش طعم و بین‌المللی به حساب می‌آید را در منزل بپزید، در قدم اول باید مواد اولیه‌ای که در ادامه معرفی می‌کنیم را آماده نمایید:

  • آرد – ۲ پیمانه
  • شکر – نصف پیمانه
  • ماست – ۱ پیمانه سر خالی
  • وانیل ۱ قاشق چای‌خوری
  • تخم مرغ – ۲ عدد (بزرگ)
  • بیکینگ پودر – ۲ قاشق غذاخوری

پس از این که مواد بالا را آماده کردید، مراحل زیر را قدم به قدم انجام دهید:

۱. در گام اول ۲ عدد تخم مرغ بزرگ را به همراه ۱ قاشق چای‌خوری وانیل و نصف پیمانه شکر در یک کاسه بریزید و با استفاده از همزن دستی مواد را به مدت ۲ دقیقه هم بزنید. تا زمانی هم زدن را ادامه دهید که ترکیب این مواد حالت کِرِمی به خود بگیرد.

۲. در مرحله دوم، ۱ پیمانه سر خالی ماست را به ترکیب کرمی اضافه نمایید و مجدداً هم بزنید.

۳. ۲ پیمانه آرد و ۲ قاشق غذاخوری بیکینگ پودر را سه دفعه الک کرده و کم کم به ترکیب کرمی اضافه نمایید. پس از این که آرد و بیکینگ پودر را به مواد اضافه کردید، مجدداً هم بزنید تا یک مایه یکدست و صاف به دست آید.

۴. اکنون مایه دونات لقمه ای آماده شده است. این مایه را در قیف یک بار مصرف بریزید.

۵. یک قابلمه مناسب را روی شعله گاز با حرارت ملایم قرار دهید.

۶. در قابلمه مقداری روغن ریخته و پس از این که روغن داغ شد، قیف حاوی مواد دونات لقمه‌ای را درون قابلمه فشار دهید.

۷. پس از این که مقداری از مواد از قیف بیرون آمد، با استفاده از قیچی چرب آن را به اندازه‌های دلخواه برش بزنید.

۸. دونات‌ها باید در روغن داغ در قابلمه شناور بمانند. حرارت شعله را روی کم تنظیم کرده و اجازه دهید تا دونات‌ها پف کنند و طلایی شوند.

۹. پس از این که دونات‌ها سرخ شدند، یک دستمال مخصوص روغن‌گیری در یک ظرف دیگر پهن نمایید و دونات‌ها را از قابلمه خارج کنید.

۱۰. اکنون دونات‌های شما آماده است. نوش جان!

طرز تهیه دونات لقمه ای بسیار ساده است؛ برای پخت این شیرینی خوشمزه در خانه باید مواد اولیه آرد، شکر، ماست، وانیل، تخم مرغ و بیکینگ پودر را آماده کنید و بر اساس دستورالعمل به مقدار لازم از هر یک برای پخت دونات استفاده نمایید.

دونات لقمه ای

نکات پخت دونات لقمه ای با طعم و عطر بهتر

برای پخت انواع کیک و شیرینی علاوه بر توجه به دستورالعمل پخت، باید با نکات و فوت و فن‌های پخت نیز آشنا باشید. رعایت این نکات به شما کمک می‌کنند تا دونات‌های لقمه‌ای خوشمزه بپزید:

  • از مواد تازه برای پخت دونات لقمه‌ای استفاده نمایید؛ استفاده از تخم مرغ و آرد تازه روی بهبود طعم و همچنین بافت خمیر دونات تأثیر به‌سزایی خواهد داشت.
  • به دمای پخت دونات توجه داشته باشید. دمای روغن برای سرخ کردن دونات‌ها نباید بیش از اندازه داغ باشد؛ در چنین حالتی بیرون دونات‌ها می‌سوزد و درون آن‌ها خام باقی می‌ماند.
  • به خمیر پیش از سرخ کردن استراحت بدهید؛ استراحت دادن به خمیر پیش از سرخ کردن موجب می‌شود تا دونات‌ها بهتر پف کنند و ظاهر جذاب‌تری داشته باشند.
  • برای بهبود طعم و عطر دونات لقمه ای می‌توانید از انواع ادویه‌ها و طعم‌دهنده استفاده نمایید؛ وانیل، دارچین یا جوز هندی از جمله ادویه‌هایی محسوب می‌شوند که می‌توانید به دلخواه و متناسب با ذائقه خود به خمیر بیفزایید.
  • به زمان سرخ کردن دونات‌ها دقت داشته باشید؛ زمانی که دونات‌ها رنگ طلایی به خود گرفتند و ترد شدند، آن‌ها را از قابلمه بیرون بیاورید تا نسوزند.
  • برای تهیه دونات با ماست، از ماست شیرین استفاده نمایید. ماست ترش به هیچ وجه برای پخت دونات مناسب نیست. همچنین، ماست را قبل از شروع پخت در محیط قرار دهید تا دمای آن کاهش پیدا کند.
  • اگر نمی‌خواهید که دونات لقمه ای شیرین شود، می‌توانید شکر را در زمان تهیه خمیر حذف کنید.
  • برش‌های دونات را ریزتر در نظر بگیرید تا در زمان سرخ کردن مغزپخت شوند و ظاهر آن‌ها نیز پس از پخت جذاب‌تر باشد.

دونات لقمه ای

ایده‌هایی برای تزئین دونات لقمه‌ای

اگر تا این بخش از مطلب همراه ما بوده باشید، اکنون می‌دانید که طرز تهیه دونات لقمه ای به چه صورت است؛ اما برای تزئین دونات‌ها چه باید کرد؟ تزئین دونات لقمه‌ای تا حد زیادی به خلاقیت و سلیقه شما بستگی دارد. به عنوان مثال، می‌توانید از شکلات ذوب شده استفاده کرده و دونات‌ها را با آن بپوشانید. سپس، روی دونات‌ها ترافل‌های رنگی یا انواع مغزیجات را بپاشید. علاوه بر شکلات ذوب شده، می‌توان از پودر قند برای ایجاد ظاهری زیبا برای دونات‌ها و شیرین‌تر کردنِ آن‌ها نیز استفاده نمود.

اگر طرفدار خامه، کرم کاکائویی یا کارامل هستید، می‌توانید از آن‌ها برای پر کردن وسط دونات‌ها استفاده نمایید. همچنین، ریختن سیروپ‌های خوش عطر و طعم مثل سیروپ افرا یا توت روی دونات‌ها یا استفاده از برش‌های میوه‌هایی نظیر موز و توت‌ فرنگی (در اندازه‌های کوچک) نیز می‌توانند ایده‌های جذاب و جالبی برای تزئین دونات لقمه ای و خوشمزه‌تر شدن آن باشند.

همزن قنادی

پس از تزئین دونات‌ها می‌توانید از آن‌ها در صبحانه به عنوان یک خوراکی خوشمزه، در میان وعده، در مهمانی‌ها به عنوان دسر و همچنین در تولدها و جشن‌های مدرسه کودکان استفاده کنید و از این شیرینی جذاب نهایت لذت را ببرید.

برای پخت دونات لقمه‌ای با عطر و طعم بهتر باید با فوت و فن پخت آن آشنا باشید؛ به عنوان مثال نباید از ماست ترش استفاده کنید. برای تزئین دونات‌ها پس از پخت نیز می‌توانید از شکلات ذوب شده، ترافل‌های رنگی، مغزیجات، میوه، سیروپ و… استفاده نمایید.

دونات لقمه ای فوری با ماست

نتیجه‌گیری

در این مقاله با طرز تهیه دونات لقمه ای با استفاده از ماست در سریع‌ترین زمان ممکن و بهترین عطر و طعم آشنا شدیم. دونات یکی از شیرینی‌های پرطرفدار و خوشمزه محسوب می‌شود که می‌توان آن را در خانه نیز تهیه کرد. توصیه می‌شود برای پخت دونات لقمه‌ای از مواد اولیه تازه استفاده نمایید و در تزئین آن پس از پخت خلاقیت داشته باشید؛ به عنوان مثال می‌توانید از سیروپ‌های خوشمزه‌ای نظیر افرا و توت‌فرنگی یا ترافل‌های رنگی و مغزیجات استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: تزیین دونات با شکلات

بیک لند؛ فروشگاه تخصصی لوازم قنادی

اگر علاقه‌مندید که در منزل شیرینی و کیک بپزید و تجهیزات و مواد اولیه باکیفیت را در اختیار ندارید، فروشگاه بیک لند مفتخر است که به عنوان یک مرکز تخصصی لوازم قنادی  انواع ابزارآلات، مواد اولیه، قالب‌ها و همچنین ماشین‌آلات و لوازم برقی مورد نیاز برای پخت کیک و شیرینی را با تضمین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت و در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار شما عزیزان قرار دهد. در بیک لند به طیف وسیعی از محصولات دسترسی خواهید داشت؛ لذا از شما دعوت می‌کنیم که همین حالا وب‌سایت بیک لند را مورد بررسی قرار دهید و در صورت وجود هرگونه سوال با کارشناسان فروش این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *